Před měsícem se na moři utrhnul přední vant kosatky, nic se nestalo, pouze jsem v přístavu složil plachtu a rozebral rolfok. Nyní tedy je čas na opravu. Místní firmu vlastní Semmy z Nového Zélandu. Přední vant mě nalisoval a já jsem si vše poskládal do rolfoku. Našel jsem ovšem i na středních vantech již počátek prasklých drátů. Takže result je jediný. Všechny vanty je třeba vyměnit. Přeci jenom po 19. letech svojí práci odvedly a je čas na jejich výměnu. 3 dny asistuji s výměnou a jsem rád za kvalitní práci. Přeci jenom není jednoduché sehnat dobré mechaniky, kteří mají čas a reagují rychle.
Před rokem jsem si koupil novou a silnější převodovku. Nyní tedy nastal čas na její výměnu. Podle technické specifikace má stejné rozměry na montáž, jenže ouha po vybalení zjistím, že má o 20 mm kratší hřídel zasouvající se do spojky. Musím tedy opět improvizovat a trochu podložit spojku a v místní dílně nechat trochu sfrézovat přírubu. Vše se podaří a ještě musím vycentrovat motor přesně na střed hřídele. Na suchu je vše v pořádku, ale důležité bude až půjde loď do vody.